lördag 28 januari 2012

på försäkringskassan finns en egen verklighet…

Det finns en lyteskomik inom offentlig förvaltning. Man har ett antal kvinnor som inte har läst lagen som anser att deras position innebär att ge eller inte ge lön till svenska kvinnor födda i sverige av svenska föräldrar. Man diskriminerar ursprungsbefolkningen för att invandrare, även de analfabeter ska ha sina privileier. De tål inte en tillsägelse. Försäkringskassan har inte betalt ut min ersättning och detta är ett straff för att jag hade mage att påpeka att mitt hyrda hotellrum inte var allmän skådeplats. Vi använder inte kulturella privilegier på en försäkringskassa i sverige. Jag accepterar inte systematisk förföljelse av invandrare, östeuropeer eller latinamerikaner. Och det var ju så att när livsmedel försvann ur daghemmets frysar så påpekade jag detta, och tog kontakt med internationella journalister, och det passade inte den högfärdiga halvspråkiga befolkningen i förorten, alltså skulle jag iväg.frysas ut och detta genom att ha en uppvärmd lägenhet och lojala kvinnor på försäkringskassan somtyckte om kött och invandrare och dessa har under 23 år räknat ut fel ersättning för att stötta stölder av dagehmmens livsmedel i göteborg. Det är svårt att vara politisk flykting man kommer inte ihåg vad man sa på migrationskontoret. Jag är inte imponerad av invandrare. Jag anser inte att utvecklingen skall behöva gå bakåt i miljöfrågor, i kvinnofrågor och med sjunkande arbetsproduktivitet och tjänstekvalitet för att dessa politiska flyktingar inte kan läsa eller har svårt att förstå. Det finns andra sysselsättningar än att uppta en plats på svensk arbetsmarknad. Och dessa trogna kamrater som genom den manipulerade informationen lydigt och snällt betalr ut fel ersättning. Och detta är ett bekvämt bestraffningsmetod i slummen där språkliga konventioner enbart har underlivsbaserade budskap. Man har älskarinnor. Sverige har dåligt rykte och hela världen vet att impotenta överåriga invandrare leker på försäkringskassan, socialkontor och man tycker det är pinsamt. Är du ledsen

Jag accepterar inte stölder av livsmedel. Det finns gränser för arbetskraften och språket är en gräns. Jag har ett alldeles för avancerat språk för förortens invandrare skall hänga med i resonemanget, tyvärr och av hänsyn till deras inkompetens avstår jag från samtal. Och avlyssnar naturligtvis inte deras telefoner. Jag är inte nyfiken. Jag vet nivån. Det suyns ju på dem. Billiga kläder, dålig hållning, vanvårdat hår och oborstade tänder. Mer?

Det finns grupper i svenska samhället som har en egen verklighet. Man ser inte att i sitt eget kylskåp står två liter cocacola och till frukost serveras chokladpuffar med 80 procent socker. Man ser inte detta, man ser inte heller att i badrummet används inte tandborsten eller tandkrämen av dem som dricker cocacola eller äter chokladpuffar.

I ett ordentligt hem äter man på regelbundna tider, borstar tänderna morgon och kväll samt unnar sig något sött efter maten. Lite glass en chokladbit eller liknande.

När man kommer till pizzerian och skall köpa pizza så vet man att detta är inte bra mat men det är gott och det kan vara roligt att pröva. Och ibland kan det hända att barnen får något litet sött, en chokladbit eller en slickepinne eller liknande, och detta är en helt normal svensk tradition att i samband med måltiden äta något sött. Och har man en god tandvårdshygien så spelar detta absolut ingen roll.

Men i familjen med coca cola och chokladpuffar är det kanske fri tillgång på cocacola, man äter när man är hungrig och man äter ofta pizza. När dessa människor ondgör sig över slickepinnen i pizzerian eller att grannen vid inhandlandet av cigaretter köper en godis till grannens unge som följde med, är det hela en tragedi. Att man inte kan ordna bättre aktivitet åt ett litet barn än att grannens promenad till kiosken är dagens höjdpunkt, att man utan betänkligheter sätter sig och ringer för att tala om denna händelse utan att över huvud taget ens fundera på sina egna matvanor eller dem man ringer till. Nu har vi lämnat två och femtio godis och klivit in i en egen verklighet. När man sedan ringer tandläkaren och frågar om detta är lämpligt får man till svar nej. Och nu har man hittat en krigsstrategi,

När grannen sedan kommer till folktandvården och möts upp av hämndens änglar som skall ta strid för två och femtio godiset har vi lämnat sverige och hamnat i östeuropa.

Detta är olagligt även om man har invandrarbakgrund. På arbetsplatser diskriminerar vi inte. Och invandrarbakgrund, språksvårigheter hjälper inte. När man kommer till tandläkarhögskolan trappas diskrimineringen upp och nu visar polen sitt fula ansikte.

Alla vet att malmös kulturella elit har en egen informationsbehandling. Man kollar aldrig upp källor, man har en endimensionell analys på verkligheten och drar sig inte för att gå till peronangrepp. Man följer gärna efter till badhus och kissar i bassängen. Jag ahr aldrig i hela mitt liv kissat i en bassäng och lärt barnen att gå på toaletten. Jag har aldrig i hela mitt liv baktalat en människa., annat än som en ledtråd till att den personen skall sluta prata bakom ryggen på mig.

Rumänien, östeuropa. Börjar man föra in hämndaktioner på arbetsplatsen. Skicka tandläkare med tvivelaktig utbildning att hämnas på godisinköpet, då är det det man gör. Då har vi en ny tradition på svensk arbetsmarknad och vi har en ny tradition i hemlandet. Och detta kallas blockad. Vissa grupper har inte tillträde till svensk arbetsmarknad och vidda länder har inte tillträde till samma varor som övriga världen.

Vi ser klädutbytet i göteborgs klädaffärer och ser att det är äldre modeller som blivit över i andra länder, och ser till att göteborgaren får billigare kläder, enligt kulturellt mönster från östeuropa. Vi vet att enerrgipolitiken i dessa länder är otillräcklig, och inför detta system i sverige. Höjda elpriser, höjda priser på bensin och olja. Och leker hämndens änglar.

Vi har stor grupp östeuropeer i malmö. De har visat sitt intresse och presenterat sig. Och de har fått sett sin egen kultur spelas upp i repris, på repris och den eskalerar. I sverige har vi en svensk arbetsmakrnad och vill man ha uppmärksamhet i form av svansviftningar kan vi skicka en granne med en pudel. Så man får positiv respons.

I våldets malmö, som dels är ett utslag av malmös informationsbehandling, som är i en helt egen klass gentemot övriga världen, och dels just utslag av dessa hämndens änglar som skall uppfostra. Skära sönder stövlar, gå in i hyrda förråd. Och det är folk som inte tolererar att dumheten får styra deras liv. Det finns människor som har lämnat kommunistdiktaturer och inte vill ha eftersläntrare med hemlängtan och nu förstår alla innebörden i uttrycket

Kan man dö av hemlängtan? I östeuropeiska språkgruppen finns metoder för disciplinering som inte är acceptabelt. Och det är dags att dessa grupper rensar i sin åsiktsflora om hur folk skall vara annars gör jag det, och då blir det en ny start. Man börjar från noll. Detta är sverige en demokrati. Och ett nej är ett nej och ett ja är ett ja. Det är två alternativ som individen har. Man vill inte eller man vill. Och genom att frånta individen information begränsar man dess rörelsefrihet. Genom att frånta individen dess rätt att söka information fråntar man individen dess kunskap. Man har här ett val. Och belgien ligger 20 timmar bort och jag pratar franska, jag pratar tyska och jag pratar engelska. Jag klarar att ta kontakt med journalister och jag klarar att sätta gränser för mig själv och för städerskan från polen på hotellet.

Jag äter inte croissanter till frukost i sverige, men gör detta i frankrike. Och jag lär barn särskilt understimulerade barn svensk matkultur.

Och nu tycker jag att förorten skall ta och läsa nutidshistoria och ta reda på vad har hänt i mexiko, polen, rumänien sedan 1993. Och dra parallelller till sin egen verklighet. Och så får man definiera ursprungsbefolkning, yttrandefrihet, korrekt information och demokratiska rättigheter och värdera hur viktigt detta är i sverige emot sin egen taksiga situation där man understimulerad och oföretagsamhet kallar det kultur. Vem är jag? Vatten i skon.

Och kan man inte innebörde i arbetsproduktivitet och tjänstekvalitet ska man inte vistas på svensk arbetsmarknad. Kan man inte skilja på arbetsuppgift och lojalitetsprövning skall man inte vistas på svensk arbetsmarknad. Kanske en anställning i östeuropa kan vara något, och göra något bra av det. visa respekt underkastalse vara tyst och fråntagande av sina rättigheter att säga nej. Visa sin kvinnlighet, sina kvinnliga strategier. Ta hand om turisters tillfredsställelse.