fredag 27 januari 2012

Till uddevallas kommunledning

detta konvolut ligger i kommunledningens brevlåda på måndag. rolig läsning, och barnen leker hund.

Man får inte säga till

Hur kan hotell riverside ett hotell i fyra våningar med ca femtio dum på varje våning få existera utan att aircondition fungerar. Hur kan detta hotell få ta betalt med nära 800 kronor per natt. Man har outbildad personal i receptionen och man har ett nyckelsystem som är alldeles för lätt att kopiera.

Hur är detta möjligt. Är ni efterblivna eller?

Hur kan sköna rum få tre stjärnor. Ett amatörmässigt renoverat hotell som inte har hiss, enbart trappor, man har en hund i receptionen och personalen fifflar med maten. Hur är detta möjligt. Man har inte air condition och städerskan klarar inte av att siksa tandborstmuggarna. Detta kallas designhotell och gästerna har skänkt litteraturen i bokhyllan. Detta innebär att tiggande gäster bytt ut den ordinarie litteraturen, vi kan kalla det låna.

Hur är detta möjligt

Hur är det möjligt att hotellet i best westerns kedja, tvärgata till kungsgatan får fyra stjärnor med en heltäckningsmatta som inte är rengjord sedan sextiotalet. Och den östeuropeiska städerskan orkar inte städa korridorerna. Är ni medvetna om vilket rykte uddevalla har.

Jag föreslår att man genast flyttar sj:.s anställda till ett annat hotell, typ riverside. De skall ine behöva äta mat med utgånget datum för att invandrare skall tigga på hotellet som en hund.

Att uddevalla har en slapp och menlös invandrarpolitik är en sak. Det finns kyrkliga välgörenhetsinrättningar och socialkontrakt. Men att blanda in hotell i denna allt annat än stilfulla hantering. Då är det stopp.

Och blandar man in mig och börjar nalla på mina konton. Oh man. Då har man satt sin sista potatis. Jag reser en del. Jag ahr kontakt med hela europas journalistkår och efter hammarkullen, göteborgs osnygga hantering av mig som utbildad personal som satte stopp för stölder av daghemmens matvaror, skrattar nu europa åt dessa patetiska ekonomiska försök att rädda privatlivets statusjakt.

Ta genast bort SJ:s personal från hotellet. De pratar. Det finns järnvägar över hela europa TGV, Renfe osv.

Hur står det till egentligen. Internationella relationer är inte att mesa med utomeuropeiska investeringar. Uganda gör inga hotellinvesteringar i uddevalla. Lär dig det. Sanera hotellen eller också blir det lussanering som i stockholm. Det finns utbildad personal som söker arbete på hotell, flerspråkiga och med ordentlig bakgrund som har mat hemma. Det räcker.

I östeuropa tog jag dit hela världens journalistkår. Euroap, USA, arabiska journalister. Menar jag allvar. Är jag en kulturell leksak. Behöver jag säga mer?

Och vem säger att jag vill visa upp mina texter för personalen på sköna rum. Jag skriver med flerstaviga ord. Och hänvisar till litterärar referenser i mina texter, och detta klarar inte de av. Det finns bibliotek i uddevall. Där läser man texter inte i privata datorer. Är detta uppfattat.

Och jag vill inte ha illegala invandrare i min närhet. Vita, gröna, blå eller vita. Ta bort dem.

På mitt skrivbord ligger senaste numret av hemslöjd en kvalitetsprodukt i papper med miljöansvar. På första sidan ligger en sljuten björn. På sidan 18 har vi en kvinna som gör smycken av döda fjärilar.

Och vi har hört fjärilseffekten och vi har ordstävet att inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten. Och nu har vi malmö. Det kommer att vara en del turbulens i malmö under helgen och detta kan inte aina i kvarteret göra så mycket åt. Det ligger på ett helt annat bord. Ute i europa- det är för mycket pengar i hotellen för att andra generationens tiggare skall ha företräde. Tyvärr.

Jag skulle rekommendera aina att ta semester. Städa i trädgården eller vandra i parken med tygskorna på fötterna.