lördag 21 januari 2012

sex timmar i en snöstorm i gbg och hunden….förfrös tassarna

det är snöstorm i brålanda. snön yr och det är riktigt kallt i vinden. och då minns jag hur jag gick i en annan snöstorm i göteborg, sex timmar. jag gick där med min hund och visst tycker jag om snön. det ingår i vår klimatzon, men anledningen till att jag gick där var lite märklig.

jag hade fått min lägenhet ockuperad av en illegal invandrare, och aina och securitas ville inte förstå att jag inte ville ha en aggressiv illegal invandrare i lägenheten. och man ansåg att den latinamerikanska invandrarklubben skulle bestämma mina gäster och deras vistelses längd. och så stod man där med huvudet på sned och log och visste inte.

märkligt. att jag inte vill ha sluminvånare i mitt hem. kåkstadens kultur är inte särskilt intressant. och alla livsmedel som skulle delas ut till grannar med invandrarbakgrund. och denna dag var denne illegale invandrare arg. han hade fått en snedtändning och behövde lugn och ro. det är så svårt att visa respekt för människor vars hjärna inte existerar. det är så svårt att vara hövlig emot dessa låt oss kalla det tvättande ändalykten med tungan, dessa politiska människor som i en demokrati inte ser andras självständighet så viktig, man ser inte klädedräkten, danser och sånger så viktig som sin egen behovstillfredsställelse. som i slummen.  självständigheten är inte definierad. och nu snöar det. och i alger, libyen, syrien är det inte självständigt. skall de flytta in hos den latinamerikanska befolkningen, kanske de skall arbeta, länsa kylskåp och dela ut tvättpulver. det är snöstorm och man minns. och ute i europa visste man om detta. men aina i gbg, stadsdelspolitiker, och securitas visste inte. märkligt.

och jag rekommenderar inte upptäcksresor i vår. en kultur med upptäcksresande sa man i frankrike och spanien.