måndag 30 januari 2012

vykort från redaktionen…

vykort från tidningen

jag ser ut som en porrstjärna men jag är journalist
jag får intressanta svar i intervjuerna. jag inger respekt, och det är jag tacksam för. jag bor ju i staden som egentligen är  tidningsmogulen, fast ingen läser oss. tidningen är för dyr. man kan ju få gratisnummer, eller lösnummer

skrivandet är ett hantverk, ett kunnande ,man kan inte stjäla det.

metro
jag är en reklam för parfymeriet i nedre frankrike
jag är inställsam smickrande och detta ger mig klara fördelar framför en kritisk press. en latte bara så är jag god och glad på dagen.

jag börjar fastan i yrkets återvändsgränd jag hittar inte ord
jag har glömt etiken och ser nya snabba reportrar ta över mina artiklar och flashar
jag tappar tråden men jag håller ihop
jag vet vad jag kan


jag kommer från götet och ger bort min själ
man gillar billiga ting eller gratisbiljetter
vår fax är trasig vi får ingen information vi hittar på bara

jag är den fulländade journalisten. jag hämtar min stil från herrtidningar. jag får intressanta svar. jag är den fulländade journalisten. ingen läser.