torsdag 26 januari 2012

och tanbortsglaset var inte rent….

uddevalla.

i vanliga fall brukar jag äta frukost bestående av nybakat bröd från det lokala bageriet med hemgjord marmelad efter säsongens frukter och bär på skinande rent porslin och rena servetter, nypressad apelsinjuice. detta gör man på trestjärniga hotell i europa. väljer man ett billigare alternativ sjunker standarden på frukosten men porslinet är rent och brödet nybakat. på detta hotell i uddevalla, hade man passat på att städa frysarna och betalar man 950:- för ett exklusivt rum så får man äta rester. detta är faschist-uppkomlingar utan vett och etikett, utan anständighet och folkvett, med en bokhylla som anstår ett socialkontrakt.

och vill jag se en billig nakenmodell så köper jag en herrtidning, jag tar inte in på ett tre stjärnigt hotell för att se städerskan som vältrar sig i sin egen förträfflighet att hon inte ens kan diska tandborstglaset . så exklusivt. personalen är uppkäftig och arrogant, tigger och skall ha presenter.

det värsta jag sett. det är bara att presentera en kokerska från det kommunala daghemmet så de kan servera billigt kött, skattat och klart, som i förorten i göteborg. där länsar man frysarna på barnens köttranson, utan betänkligheter. hela terminens köttvaror slinker ner i kassen, och man skäms inte ens. man har det svårt, det är kallt.