måndag 6 juni 2011

det är billigt att leva i östeuropa?

under 2010 gynnade den östeuroepiska ekonomiska politiken turisten och besökaren.

inflationen gjorde att den utomstående levde gott och den inhemske fick mindre för pengarna.

inflationens har ökat detta år. det är en logisk konsekvens. till detta ökar bensinpriserna, räntor och hyror. det är en logisk konsekvens.

för att dämpa inflationen behövs arbetstillfällen,men  turistsektorn är mättad.

den kräsne turisten söker sig till turistorter med en offensiv miljöpolitik och an charmig turism.

de italienska badorterna skulle jag välja detta år. euron är stabil och maten är av utsökt kvalitet. italienaren sänker aldrig kvalitén på maten.

Östeuropas ekonomiska inflationspolitik och bristande kunskap i miljöfrågor samt det infrastrukturella förfallet. tåg, lokalbuss och dåligt underhållna vägar ger ett intryck som gör att man väljer andra områden för sina upplevelser på semestern.

uttalanden och fräckhet är inga charmiga egenskaper, de är patetiska.

italienska badorter står på min innelista. men jag skall inte resa. jag ska vara i sverige. jag älskar den svenska sommaren som jag upplevt sedan barndomen. jag är född i sverige av svenska föräldrar och har varit en del av svenska miljörörelsen sedan många många år tillbaka. jag föredrar en ren miljö framför en städad miljö, utan inslag av subkulturer, kulturella minoriteter och frånvaro av politiskt medvetande. jag är född sån.