onsdag 29 juni 2011

miljöpolitiskt medvetande…

jag har mycket svårt att acceptera människor som inte har ett globalt miljömedvetande, utan lever i en fragmenterad verklighet, där jaget och den omedelbara tillfredsställelsen är det primära. den endimensionella människan som inte kan tänka logiskt. som inte klarar att  hålla flera tankesteg i huvudet.

som inte har ett tankesystem med flera aspekter på ett fenomen i huvudet. det är ointressant att diskutera tycker jag.

för mig är miljön och jämställdhet en självklarhet eftersom samhället måste utvecklas, och i min världsbild är det en omöjlighet att utveckla samhället genom att förtrycka halva befolkningen. helt ointressant.

och i detta finns ett antagande att människor i den kategorien är ointressant. de är osynliga, några slags gråzonsgestalter som bara är i vägen. det finns säkert de som anser att detta är intressanta människor, och det får stå för dem, jag tillhör inte den fancluben.

aggressiv , eller inte. med eller utan plastikkirurgi. de kan simma.