måndag 27 juni 2011

I used to be fat…..

i denna polenresa ingick en del TVtittande och ett program som jag fann intressant var

I used to be fat.

där en amerikans designprodukt tog sig an unga människor med övervikt. på 110 dagar gick denne  unge man ner 30 kilo, han tog sin examen och han började arbeta som personlig tränare. det var helt OK.

men den personliga tränaren var något alldeles extra. vältränad, tatueringar, smart guy, körde motorcykel, en riktig designprodukt.

anna skipper är bra, men det här var bättre.

vad gjorde jag i mpolen egentligen. jag bodde i gdansk på ett mysigt familjehotell som var nyrenoverat. jag bodde i gdynia på ett strandhotell, 200 meter från beachen. jag bodde i en villa. jag besökte Sopot med sin strand, men stannade inte.

det är häftigt att bo på strandhotell, lite som bretagne. och så promenerade jag på stan och åkte i nedklottrade tåg. har man aldrig bott på ett riktigt strandhotell så har man missat något. c´est la vie.