onsdag 15 juni 2011

jag blev rekommenderad att göra plastikkirurgi….

När mina barn var små var älsklingsprogrammet fem myror är fler än fyra elefanter. Där presenterades siffror och ord för barnen. Där fick man också förklarat för sig prepositionernas betydelse i språket, kommunikationsbärare.

Bakom, framför, före och efter

Även i staden där man inte har pridefestival.

Att vara bakom flötet.

När jag bodde i göteborg fick jag rådt att göra en plastikoperation för jag var orsaken till områdets erektionsproblem. Jag var lat och osexig.

Jag arbetade med invandrarbarn och frotterade mig sällan med representanter för invandrare i det mångkulturella samhället.

Göteborg fick sitt överflöd av plastikkirurgi i eftervård av en brand, så den problematiken bör vara avhjälpt. Sorg och saknad kan jag inte ta ansvar för.

Göteborgarna har visat upp sina färdigheter i kalmar och karlskrona. De kan äta med kniv och gaffel. Klia sig i håret vid matbordet och tvätta händerna efter toalettbesöket om de får ta en toalettrulle med sig.

I karlskrona står polenfärjan redo om man vill pigga upp den.

Jag ansåg inte att göteborgarna gjorde någon större succé i sin skönhetsgestaltning, och de uttalanden som fälldes var rätt plumpa. Ursäkta min dåliga spanska.

Blekinge och småland blev inte direkt hänförda över besöket. Det var ett rätt misslyckat projekt. Ett i raden.

Militär får inte går in i folkliga uppror i sverige. Inte efter ådalen 1931 då svenska arbetare kämpade för sina fackliga rättigheter. Det var då det.

Men det finns ju andra tekniker att bryta ett motstånd. En elkabel grävs av. Det blir ett mörker. Värmen kortsluts och det blir kallt, och vatten ledningen knäcks av sättningar efter den tunga trafiken. Olyckor händer. Det kan bli översvämning om vinde ligger fel mot göteborgs hamn.

Har man inge utbildning? Har arkitekten inte sagt till?

Det förstår alla att jag kan inte acceptera ett det formella samtalet har en karaktär av diskriminering.

Könsdiskriminering. Det finns svarta huvor att dra över huvudet om utseendet inte passar.

Man måste rensa ut sina fördomar och sina märkliga lojaliteter. Man måste får hjälp i detta. Det informella samtalet kan inte ta över den politiska debatten. Det måste ske korrekt.

Jag anser inte att de norra förorterna skall ha ekonomiskt och politiskt inflytande i göteborgs angelägenheter. De deltar inte i den allmänna debatten eftersom deras geografiska kartor är oläsliga.

Man ägnar inte tillräckligt med uppmärksamhet åt mijöfrågor och hamnar bakom den övriga samhällsutvecklingen. Göteborg kan inte släpa denna koloss på lerfötter i all evighet de måste utbildas.

Polisen har svårt att följa sitt regelmente och det måste man ta fasta på. Kravall är ett sätt. Toppmöte inför EUvalet dår en civil person blev skjuten av polis, uniformerad polis. Och hela avenyn brändes. De måste tränas. jag kontaktade en del obskyra element i malmö och utifrån den informella kontakten har nu polisen ett ganska snårigt läge. Det brändes bilar. Folk skrek. Oh fy. I den hårda staden.

Man ser inte skogen för alla träd. Det är dags att gallra i leden.

Vi måste ha växtkraft.

Så nu kan klubben ge sig ut till surtesjön och grilla på berget. Leka med svanar och änder. Kanske lunta på en gräsmatta. Det blir så fint gräs efteråt. Se där fick jag in en ny preposition efteråt. Och glöm inte påsen man måste alltid knyta ihop soppåsen innan man slänger den i soptunnan. Man stänger dörren och slår inte på handtaget. Man släcker lampan när man går ut ur rummet.

Det är miljöbesparande åtgärder. Annars gör någon annan detta.

Göteborg är ett mörker och har inte världens förtroende, detta borde stå alldeles klart även för göteborgarna. Man kan inte hantera situationen, och att meddela östeuropa om sina iakttagelser var en riktig strategisk fadäs. Där är jag esset. I denna giv. I kortspelet rött och svart. Kortspel är inte min grej det är för enkelt. Jag brukar schacka. Och nu studerar vi algblomningen i göteborgsområdet.

Jag är inte särskilt imponerad av göteborg faktiskt.

Ge dem en rulle gladpack bara så har de att göra. Eller garnrester och en papptallrik. Nu till midsommar och allt.

Jag anser inte att göteborgs förort och dess invånare har kompetens att uttala sig i frågor om nutidspolitik. Deras information är bristfällig och nerverna är inte under kontroll.

Och lever man i ett vakuum så blir det syrebrist och man är fysiskt närvarande men psykiskt frånvarande.

Det finns en politisk elit i göteborg. Man glömmer lätt bort detta. I vimlet. De arbetar konsekvent med frågor som ligger i tiden. Försover sig aldrig. Man måste ha goda internationella relationer.