torsdag 30 juni 2011

glasriket inspirerar…..

jag befinner mig nu i sveriges glasrike, småland. konstglas och kvalitetsglas med världsrykte.

och har väl inte hunnit se nästa generations glasföremål än. orrefors och kosta boda är vackert men har hittat sin form. den nya generationen ska enligt folk på trakten vara lite mer kontroversiell.

konsten och konsthantverk måste utvecklas, man måste hitta nya former.

mina minnen av glas är av en helt annan karaktär. göteborg, en illegal invandrare vistades i mitt hem under en tvåårsperiod och en natt slogs hela min servis och glas och porslin sönder. vad hade hänt.

grannarna ringer polisen som anser att jag hade låst in denne illegale invandrare,olga frihetsberövande kallade man detta.

att jag under ett års tid ring och meddelat polisen att denne man inte skulle vistas i min lägenhet  då han var oförskämd, stal mina saker och sålde samt misshandlade mig och min hund, i ett förebyggande kulturellt syfte. han var nummer ett i raden som skulle få mig till ett lydigt redsakp som skulle nöja mig med att vara hemma  och städa och passa upp denne självutnämnde kulutrambassadör. det har skett förr och det sker idag. av skräck skall svenska kvinnor försörja dessa tredje världen representanter och se till att de har sina kulutrella privilegier såsom betala då de uppvaktar yngre kvinnor.

nu blev det inte så.

men hur roligt är det att sopa glas och porslin klockan tre på natten samt stänga av kylskåpet då denna illegale invandrare slet loss kylskåpsdörren av vrede. kanske han hade tagit felaktiga illegala mediciner och fått en kraftig snedtändning.

göteborgspolisen har tydligen inte sett den typen av beteende förut. det kanske är dags att de lär sig.

men hur? kanske man skall ordna en lokal festival, eller annat stort evenemang och bjuda in speciella gäster? de måste lära sig sitt yrke, en slags vidareutbildning. lära sig att definiera lagar, kultur och massavvisningar av illegala invandring.

det ingår i tjänsten. och vi skall inte diskriminera någon utifrån, etnicitet, kön, religion eller ideologi. det säger svenska lagen.

'behöver göteborgspolisen lästräning, eller enbart en enkel lektion i logik, kausalitet, almanackan och klockan.

hur reagerade denna uniformerade kår.

de tyckte att det var dags att sova.

göteborgspolisen, i den stora hårda farliga staden.

pinsamt. de borde lära sig att knäppa knapparna i uniformen och klippa håret. de ser för jävliga ut, som om de bodde på en brasliliansk soptipp, och det är inte kläderna, det är fetman.

detta är mitt minne kopplat till glas och jag kan diska.