måndag 13 juni 2011

kultur i mexico

hur ser det ut i mexicos hamnstäder? är den bild vi får av latinamerikansk kultur sann? har man karuseller, ballonger och sambagrupper i Mexico. eller är det ett uttryck för grammatiken, den genererande grammatiken i den latinamerikanska attityden.

hur är urbaniseringsgraden i de stora latinamerikanska hamnstäderna?

tequilaeffekten pratar man om i den moderna nationalekonomin. om inte jag har analyserat situationen i latinamerika fel så pratar vi inte tequila, vi pratar om ett destilleri.

en olycka kommer ju sällan ensam. göteborg behöver besök. flottan har siktats vid Vinga.

och vilka varor är det i containrarna som skeppas från latrinamerika. är det metall, socker och kaffe? eller är det bilar?

om inte jag har räknat fel i den göteborgska delen av mina avtal med försäkringskassan, så är göteborg skyldig mig pengar. vi lever alla i ekonomisk verklighet, och det är mig eller araberna man får förhandla med.

Stalkning är förbjudet i sverige, alla vet. jag är sjukpensionär och har inrättat mitt liv efter detta. jag gör aldrig något överilat. jag är iskall. beräknande. miljöfrågor, kvinnofrågor det är min intressen och diskriminering är inte acceptabelt. förorten har ingen makt, det tror jag alla förstår. spelreglerna gäller i ett globalt perspektiv. och den globala ekonomin är alldeles för avancerad för stora delar av förortens invånare. det finns, precis som jag, observatörer, arbetar med information och de sitter inte i kassan på försäkringskassan. det är helt alldeles säkert.

hur ser det ut i de latinska hamnstäderna? blomstrande?

jag har inte deklarerat, mitt verktyd för elegitimation blev förstört under min resa i Östeuropa. Hotellpersonalen skulle kontrollera mina tillhörigheter? att vara turist i Östeuropa är ingen succé. och med ett överhängande kärnkraftshaveri, blir äventyret en tragedi. men man kan ju alltid färga in håret blont och sitta på balkongen. en grillkväll på gården kanske. i förorten. very cool. och ett detilleri.

jag är arg, inte ledsen, arg.

det finns bara en sjökapten på båten, var det inte så. då får man väl söka sig till armén då. där finns det kaptener har jag hört. och malajer. jag fick frísedel, eller dagsedel.