söndag 12 juni 2011

schengenavtalet gäller……blås ut ljusen grabben

under min resa i östeuropa fick man verkligen veta hur lågt människor kan sjunka i arbetsmoral. söndagens film material girl handlar om en hudkräm som gett eksem.

ingen normalbegåvad person inleder en djupare relation med en hotellpersonal. det gör man inte. man är artig och trevlig och håller dem på gott humör.

tanken var att stanna ett år i zagreb, och studera ett slaviskt språk och utifrån folkdräkterna skapa en kollektion. jag syr och designar mina kläder själv. och vad du tycker om det är inte intressant.

i den lägenhet jag hyrde fick en kvinnlig granne för sig att hon skulle ha iväg mig, och gick in med nyckel. hon hällde ogräsgift i maten hon hällde ogräsgift i hud lotionen. denna kvinna är inte normal, detta är min åsikt. hon är ett UFO. ugly fat and old. hon skall ha vård. i kroatien gälle schengenavtalet vilket innebär fri rörlighet inom europa. detta är inte kopplat till EU utan gäller europa.

varför denna cirkus om visum. svenska ambassaden ger besked om att visum ordnas i sverige och detta tar år. hon ljög.

och hotellpersonalen börjar snurra in sig i lögner och skall slå vad om middag. man behöver inget visum inom schengenavtalet.

jag fick tillstånd och han skulle bjuda mig på middag. men jag äter med kniv och gaffel och använder servett så vi kan nog inte äta vid samma bord. jag äter med någon annan.

Man borde definiera människorvärde, arbete, arbetsmoral och väredt av internationella relationer i östeuropa. att de skulle ha stil och finess är inte att tänka på i nuläget, det är för långt fram i tiden. krävs mycket information innan man kan hantera västeuropas grupptillhörigheter. vanligt folkvett och respekt för individens vilja borde vara primärt.

att förgifta hudlotioner och mat för en människa som inte stör och betalr hyra, det är onormalt. de ssa människor kommer från en annan planet.

som sagt man inleder inte en djupare relation med en hotellpersonal, de har rätt till sitt privatliv. eller hur Angerd, förort i Göteborg?