onsdag 20 april 2011

att pressas uppifrån, nerifrån och från sidorna…

De stora städerna i sverige har en egen lagstiftning. Eftersom man har en stor andel invandrare som inte har så bra språk så hittar man på lagar.

Detta kan få konsekvenser att i angered kan man ringa till banken och få upplysningar om grannens inkomst.

Och man har ingen som helst aning om att detta sänker bankens rykte och att detta sänker nationens internationella handelsvillkor, investeringar etc.

Vem vill etablera ett företag i göteborg när vänner kablar ut banksekretessen. Och volvo skall vara kvar. Vi vill inte att volvo skall lägga ned.

Man måste se företag i ett infrastrukturellt perspektiv. Göteborg har stadsdelspolitiker som inte klarar av att förstå en läroplan för grundskolan, språket är för avancerat. I en läroplan. De vill bestämma. De vill ha information.

De vill ha information.

Om jag var volvochef skulle jag lägga ned fabriken i göteborg utan att tveka en sekund. Jag skulle vara ganska angelägen om att hålla nivån i en bransch där konkurrensen är stenhård.

De infrastrukturella problemen måste drabba företaget ekonomiskt. De använder försäkringskassa, banker och sjukvård som är så bedrövlig att uländerna ligger över den nivån. Man måste förstå att göteborg har en annan typ av information än övriga världen. Man måste förstå att göteborg har en annan tidsuppfattning än övriga världen.

Man ska ha information. Man kontrollerar grannens städning. Man ska ha information, man följer efter grannen och kontrollerar vad som finns i matkorgen. Man vill ha information.

Och vad gör man med den informationen. Ringer till en annan granne. Man skvallrar. Man vill ha information.

Försäkringskassan diskriminerar. Man har olika uträkningar beroende på om man tycker om personen eller inte. Och hur bildar man sig en uppfattning. Man lyssnar på skvaller.

Detta är göteborg. Ni måste förstå att man måste tänka på sitt rykte. Hur uppfattas detta av utomstående. Angered är ingen maktfaktor i världen. Vi måste komma ihåg detta.

Göteborg har av tradition sjöfart, handel och en arbetarklass. Man måste komma ihåg detta. Man kan inte bete sig hur som helst.

Malmö har vänner i göteborg. Man lyssnar gärna på skvaller. Man kan inte tänka själv för man har inte grundskolekompetens. Malmö tillhör bottenskiktet i grundskolekompetens.

Man vill ha information. Man följer efter i affären och får man en tillrättavisning blir man arg. Man vill kontrollera vad folk har i matkorgen. Och detta tycker man är roligt. Man vill ha information.

Man följer efter folk till lund, och malmö klarar inte ens grundskolekompetens och man sätter sig på institutionen och låtsas att man hör dit. Man vill ha information. Man följer efter folk på semester. Man vill ha information. Man hittar malmöbor på köpenhamns tågstation, malmöbor som ler och spatserar runt på centralstationen en hel dag. Man vill ha information.

Man tar inga egna initiativ. Det klarar man inte. Man vill ha information.

I göteborg beslutade invandrargrupper att jag inte gjorde något vettigt på dagarna så jag skulle ta hand om en illegal invandrare, latinamerikan med våldstendenser. För denna invandrargrupp är universitetsstudier inte vettig sysselsättning. Man vet inte vad ett universitet är. Man går omkring i handels korridorer och förstår inte vad man skall ha det till. Man kommer från förorten. Förortens människor är avvikande, man måste komma ihåg detta. Svårigheter att anpassa sig.

Jag hade en hund som krävde fyra timmar motion varje dag. Jag sydde och designade mina kläder själv. Och invandrargrupper ansåg att jag behövde något att göra. Detta är olagligt. Och jag ringde polisen. De var passiva.

Han slog sönder min lägenhet och störde de barn som bodde i trappan. Polisen såg inte detta. De var i en upptäckarsituation och skulle se vad jag gjorde.

Försäkringskassan har inte gett mig rätt ersättning. Jag var aggressiv. Jag ansåg inte att man kallar sexåriga kurdiska flickor hora, samtidigt som man kan säga hur mår du? Det är rasistiskt. Då blir jag arg. Jag var aggressiv. Latinamerikaner är känsliga och spröda varelser.

Försäkringskassan såg som sin plikt att straffa mig. Jag fick inte rätt ersättning. Här hjälper man varandra. För låg ersättning. Felaktig atp och ingen tjänstepension. Man skäller inte på deras vän.

Eftersom jag inte anser att sönderslagna lägenheter är ett värdigt boende. Övergav jag lägenheten och blev vräkt. Och kronofogdemyndigheten som bildar sina uppfattningar på skvaller, roade sig med att salta mina räkningar.

Kronofogdemyndigheten ansåg sig ha rätt till detta, för de kan inte läsa arbetsbeskrivningar. De har inte språkkunskaper.

Sverige har dåligt rykte.

Sverige står i ett vägskäl. Att upprätta mig skulle innebära att man kan få ett ekonomiskt korrekt beteende från utlandet. Detta sker inte idag.

Att ge mig den ersättning jag har rätt till skulle innebära korrekta ekonomiska relationer med övriga europa. Fler arbetstillfällen.

Att börja ge mig korrekt information i bank, affär och på hotell, restauranger skulle innebära tt man fick korrekt information till media.

Terrordådet på moskvas flygplats, när detta hände var jag i frankrike. Mycket tid och mycket analys användes för att se vad detta får för konsekvenser för framtiden. Då, här i sverige har vi soffprogram där programledaren lär oss plantera lökar i krukor. Göra dekorationer för fönstret, man har en sminkös som gör makeover. Det har man inte i andra länder. Man inser att informationen måste delges alla människor. Man måste vara uppdaterad i det mångkulturella samhället. Och man använder media som det är tänkt. Man gör så. Tv och tidningar är viktiga i andra länder. Man har journalister, reportrar och analytiker och folk följer detta. Man förstår vikten av att veta.

Outbildad arbetskraft, illegala invandrare, fel på SFI. Sverige är ett rörigt land. Vems är felet.