fredag 22 april 2011

hur stavar man till anständighet?

om man tvingar sig in i en ensamstående kvinnans lägenhet och ockuperar den under en tvåårsperiod så måste man förstå att man har passerat anständighetens gräns. börjar man därefter diskutera samboavtal, är man dum i huvudet.

jag är ingen mentalskötare och har aldrig köpt svart arbetskraft i hela mitt liv. att påtvinga en människa sin kultur i dess hemland är olagligt. och är man invandrare med begränsat ordförråd så får man acceptera en tillsägelse av infödda människor. svårare än så är det inte.

 

jag har vistats utomland ett år och när jag kommer tillbaka så har kvalitén på tv-programmen sjunkit under all rimlig och anständighetsnivå.

vi har under ett antal år sett inredningsprogram och fått oss meddelat att kylskåpsmagneter är fult. dessa inredningsprogram fyller ett behov av att svenskar har fula och opraktiska hem. och det äger väl sin riktighet.

nu är tv:s personal i färd med att flytta hemifrån, och detta måste svenska folket flytta. nu får vi knacka på simskoledörren.

jag ska ge en ledtråd:

att ta sig vatten över huvudet

nu går skam på torra land

vi får dåligt underbyggda reportage eftersom personalen inte har tid. vi får konceptuella lösningar eftersom personalen inte har tid. vi får billiga enkla lösningar eftersom personalen inte har tid.

kanske vi nu kan backa bandet, och se att vanliga människor med opraktiska hem har ett arbete att sköta. och anser att arbetet skall skötas med kvalité och då får hemmet stå tillbaka. hur stavar man till anständighet?

jag har sett nu humorprogram som är så erbarmliga att de borde kastas i papperskorgen.

unga män från småstäder, med byfånekomplex skall med humor utan finess kritisera samhällsproblem.

detta är inte roligt. det är pinsamt.

jag har sett soffprogram där utslitna ansikten, det kallas så, år efter år planterar lökar i krukor och talar om vardagliga ting. vi har haft TV så länge nu att vi kräver mer än rörliga bilder och naturtrogen färgåtergivning.

vi kräver substans och innehåll i TV. sedan om personalen ska flytta hemifrån eller inte jag struntar i.

i Litauen ockuperade Sovjet TV, man tog över sändningarna. det kanske man ska tänka på. vad ska vi ha TV till?