lördag 30 april 2011

kvadrat i pentagram

nu har jag sett vad jag ska.

inom en femårsperiod kommer svenska ensamstående kvinnor behandlas som fullvärdiga medborgare av alla.

de har rätt till sin kropp och de har rätt till sina barn och de har rätt till sin bostad. och sin egen ekonomi.

inom en femårsperiod kommer varenda kulturförening att ha en tydlig målformulering och ett definierat rättvisebegrepp, där man tydligt och klart redogör för vems kultur man uppvisar. och vilkens intresse man går.

inom en femårsperiod kommer varenda kulturförening att uppvisa en pedagogisk och informativ verksamhet där kunskap om olika kulturers existens i ett ekonomiskt, politiskt och religiöst sammanhang är redovisat. detta sker inte idag.

inom en femårsperiod är yrke och fritid klart definierat och gränserna mellan kamrater och kollegor är klart uttalat. inom en femårsperiod är svenskt skolsystem anpassat till övriga europas mål och riktlinjer och så även lärarens. yrken och arbetstid, är definierade enlig Eu.s direktiv och man håller samma kompetens och tempo som övriga europa. och detta kommer inte att bli lätt. om man tror att detta svamlande och gnällande som avser svensk arbetskraft är det normala har man grundligt missat poängen. detta anses som en skydda verkstad med snälla människor som förstår. och vill man ha främmande kulturers influenser i olika sektorer av arbetsmarknaden så finns det kompetens.

all betalning av tjänst kräver en motprestation och detta har än inte infriats. jag har minne som en elefant och betalar alltid mina skulder. jag kan förstå att det finns människor som tycker att jag klampar in i deras domäner. detta är bara början. om man ska testa lojalitet i min närhet krävs en kompetens annars blir det bara att gå in i väggen. och det gör ont. fysiskt våld mot kvinnor ingår inte i svensk kultur, men är ett naturligt inslag i främmande kulturer. den grå vardagen har kommit innanför murarna.