lördag 30 april 2011

kultur per kubikmeter….

vilka delar av kulturen vill vi se.

vill vi se överklassens kultur. vill vi se de kulturer där preventivmedel är otillåtna. vill vi se de kulturer där kvinnans ställning är underkastad mannen. och hur går detta ihop med svensk lagstiftning om jämställdehet.

 

vill vi se hemlandets polisiära förhörstekniker? vill vi det. och bakom murarna vill vi se hemlandets hämndtekniker där man inte kommer undan.

så lätt slipper du inte undan.

vad vill vi se av kulturer? och när försäkringskassans personal inte kan betala ut rätt ersättning för att de inte kan datasystemet, skall vi acceptera detta. skall vi acceptera att i sverige där vi har en institution som ger ersättning till sjuka, förtidspensionerade och nyblivna föräldrar inte klarar av sitt arbete, utan leker med siffror och bokstäver. ute i verkligheten kallas detta förskingring. och var tar pengrna vägen- mänskliga rättigheter. invandrare sitter på migrationsverket och hävdar att de kämpat för mänskliga rättigheter. de folkliga ledare som kämpat, journalister, advokater, lärare etc sitter inte på svenska migrationsverket de sitter på ambassaderna. och inte i sverige. det ska man ha klart för sig.

vad vill vi se av främmande kulturer?

var tar pengarna vägen? sker det möjligen transkationer till andra konton än det skulle? och är det möjligen så att detta är för sexuella tjänster? man kan börja undra.

försäkringskassan är idag en arbetsplats av mycket ringa klass. fullt jämförbar med de kastlösas situation i indien. och om det blir fällande domar i denna sak, så lovar jag att bakom murarna finns ett hat och det kan hända att internerna behöver fokusera sig i en punkt.

dags att vakna Sverige. vi har på internet en hemsida från univesiteten i sverige med sommarmatte och jag kan garantera att den gymnasiekurs som presenteras där klarar inte svensk personal på försäkringskassan att klura ut. svenska gymnasielever har högre bildningsnivå än detta slödder som har betalt för att utföra ett arbete. de ska betala ut pengar, en lagstadgad ersättning till svaga persioner i samhället. ta inte ordet mänskliga rättigheter i er mun en gång till. inte en gång till vill jag höra försäkrtingskassan svammel eller lojalitet med invandrargrupper.

vilken del av främmande kulturer vill vi se?

och jag presenterar gärna mitt nätverk för försäkringskassans personal, inga problem. och de kan sina grejer. det är spetskompetens i sina gebit och det är kvinnliga och manliga nätverkare. och de har ingen moral.

sverige har dåligt rykte. och jag är svensk och har en svensk kultur. jag arbetar politiskt och lever efter svensk neutralitetspolitiks  principer. det finns intressegrupper som jag anser har fått sina rättigheter missgynnade. homosexuella. politiskt aktiva eller ensamstående föräldrar. vi väljer själva vem vi vill umgås med. och försäkringskassan har ingen rätt att hålla vissa människor kort.

ingen får diskrimineras utifrån etnicitet, kön, religion , språk eller ideologi. varför tar vissa personalgrupper lagen i egna händer?

varför? detta är inte acceptabelt.

jag skriver en bok om kristen etik. jag ska upprätta hemlösa kvinnor. vi har bara ett liv och de gäller även dem. och nä’r jag tar reda på varför och hur de hamnat i den situation de är, då jävlar.