tisdag 19 april 2011

media och opinionsbildning

 

jag har en TV på hotellrummet och denna dag valde jag att titta på TV. tidigt i ottan på TV5 bjuds vi på pratshowen the voice. vakna med the voice.

denna dag var den ordinarie kvinnliga prataren ledig och en vikarie som till vardags arbetar som tvhallåa i tv4 visade sig i rutan.

hon lät i sin inledningsfras meddela att hon fått ett bett på magen vid ett solbad.

senare i programmet visade sig att 3 miljoner2hundratusen, detta är ungefär Berlins storlek.

denna unga dam använder sin opinionsbildande möjlighet att påvisa sin egen navelskådning.

då har man tagit navelskådandet till en ny nivå. då har man förstått mediets möjlighet som opionsbildande genom sin egenskap att nå ut till massorna i samma sekund, ett par sekunders fördröjning i mobilen.

denna dam har ingen mediaträning, det kan vi förstå efter att presenterat denna marängport( ett uttryck uttalat utan kunskap, intellekt och folkvett), det kan man utläsas. hon kan inte söka kameran och vet uppenbart inte hur hon skall möta linsen.

förskräckligt. en uppvisning i total brist på yrkeskompetens.