tisdag 26 april 2011

när försäkringskasseassistenten i sverige ville lära sig att räkna på arbetstid…..

Det här sitter jag och författar till försäkringskassan i göteborg och malmö.

Lagen i sverige säger in gen får diskrimineras utifrån, etnicitet, kön, religion eller språk. Jag är född i sverige av svenska föräldrar alltså innefattas jag av denna lag.

Försäkringskassan infattas av denna lag. Men i deras värld så leker man och skall lära sig räkna på betald arbetstid.

Till försäkringskassan göteborg

Malmö

Lund för kännedom

Jag skall ha upprättelse!

Jag ska mina pengar som jag har rätt till. Är det så att en läkare anser att jag är i den konditionen att jag inte kan arbeta, så är det så. Att jag skall lära obildade försäkringskasseassistenter att läsa eller räkna står inte i någon lag, alltså ska ni kunna detta när ni sätter ert fot på en svensk arbetsplats.

www.sommarmatte.se har hel gymnasieprogrammet för matematik. Detta är vad en normalbegåvad elev i svenskt skolsystem skall kunna när han eller hon går ut gymnasieprogrammet.

1997 när beslutet togs fick jag 9.500 och redan där opponerade jag mig och påpekade att har man som jag arbetat sedan 13 års ålder så är detta felräknat. Detta är en kritik och det är inget skämt. Man opponerar sig inte som anställd i sverige.

Hur tror ni att internationella företag överhuvudtaget tänker tanken att investera eller etablera sig i sverige när infrastrukturen ser ut som den gör. Obildade människor som ska leka. Ska volvo ha en anställd bara för att kontrollera era uträkningar.

Jag fick min lägenhet ockuperad av en illegal invandrare som över huvud taget inte har rätt att vistas i landet. Nu är pensionen nere i 7.000. snattar ni pengar eller? Hittar ni på siffror efter dagsformen, eller är det så att ni överför pengar till andra personer?

Jag frågar.

Varför har jag inte fått den tjänstepension jag har rätt till? Ingen skall diskrimineras utifrån etnicitet, kön, religion eller språk, säger lagen jag innefattas av den.

Försäkringskassan är en arbetsplats. Det är ingen bordell, där man skall göra rätt för sina pengar. Lär er det.

Det verkar som assistenterna har svårt att orientera sig i verkligheten.

Behöver ni lästräning eller? Jag skriver en bok om kristen etik för att upprätta hemlösa kvinnor. De diskrimineras i svenska samhället. Jag har levt ett år på gatan på grund av att det äckliga bögfnasket till bolivian inte kunde avvika från lägenheten. Den sk polisen i göteborg ansåg sig inte ha kunskapen om hur man beter sig. Var de utklädda eller<+

Jag behöver inte ha obildade människor som leker att de arbetar. Jag övergav mitt hem. Jag är inte betrodd att arbeta i göteborg och man kan inte förstå att om jag studerar heltid på universitetet vilket jag gjorde då, så kan jag inte dalta med en sjuk människa.

Snattar ni från en sjukpensionär för att försörja en illegal invandrare som inte har rätt att vistas i landet? Ni ska inte arbeta på försäkringskassan. Ni ska över huvud taget inte arbeta. Ni kan ju inte ens förstå lagtexter.

En illegal invandrare skall inte vara i landet, och han skall definitivt inte försörjas av en sjukpensionär genom försäkringskassans förvirrade verklighetsuppfattning. Och han skall definitivt inte försörjas av mig. Jag har fått hund och tre katter stulna genom denne individs försorg.

Jag är sjukpensionär enligt göteborgs läkarkår. Jag ska ha de pengar lagen säger att en sjukpensionär skall ha.

Jag har inget med angereds obildade grupp att göra. Jag är alldeles för avancerad för deras bildningsnivå, de blir bara nervösa. Jag skall inte ha med malmös arbetarklass att göra. Lojalitet och stötta slöddret.

Jag håller mig utanför den skitiga debatten. Skall jag ta hit al-qaida och spränga försäkringskassan med folk och allt för att ni ska fatta att man inte leker på sin arbetsplats.

Det fanns en lek om hur mycket man kunde ta. Göteborg vill nog inte veta vad jag kan åstadkomma i den leken. Göteborg är ett offer för strukturomvandlingen i offentliga sektorn. Inga företag etablerar sig i dåliga miljöer med oärlig arbetskraft. Bara så ni vet.

Och det är ingenting att diskutera. Ni sköter era arbetsuppgifter, korrekt när det gäller mig och mina pengar. Det bara är så. Och jag kan mina grejer, tro mig.

Hälsningar

Det är sjuka människor. De är torsk på invandrare och gör vad som helst för att få uppmärksamhet. Och vem vill ha en oärlig arbetskamrat. Vem blir imponerad av dessa vrakspillror, de är inte snygga. Nervvrak.