torsdag 14 april 2011

Konsten skall leva i vardagen i ett religionsperspektiv

 

Ingen skall diskrimineras utifrån sin religion.

Och se här kommer den illegale invandraren från latinamerika. Han skall lära mig prata spanska. Han vill inte bo på hotell och skall ha mat. Han vill leka hemmafru i två år. Titta på TV och bada. Spela gitarr och dricka öl med sina vänner.

Han lagar mat själv, men diskar inte och sölar ner spisen med olja. Han missionerar och tar min ryggsäck. Det får han inte. Vi stjäl inte grejer i andras hem, det är kutym. Och se då snattade han hela hemmet. När man sätter sin fot på en nations mark skall man känna till lagar, regler och kutymer, det är rätt logiskt.

Hemfridsbrott och kvinnofridsbrott omvandlades till främmande språk i hemmiljö med kulturell tvist.

Och nu förstår alla att här råder undantagstillstånd. Och som sig bör i alla undantagstillstånd skall vi ha oberoende internationella observatörer som rapporterar till media i andra länder.

Och så fick det bli och denna teater tyckte alla invandrare var så roligt. Man gladdes åt denna fars.

Jag skulle även introduceras i machokulturen, eftersom jag talade landets officiella språk, svenska och var med i svenska kyrkan skulle jag nu få en vidare kunskap.

Lära mig att laga mat varje dag. Då schampo, tvättmedel, diskmedel utdelat i området till fattiga politiska flyktingar. Han var som ett slags Che guevarra.

Prata spanska och laga mat, tvätta och diska. Jag skulle minsann lära mig hur en invandrare skulle behandlas. Och dela ut pengar till dessa nya sveriges rådgivare.

Jag skulle ha långt hår och vara smal och färga håret blont, samt tåla stryk. Han s uppgift var att fostra mig för latinamerikaners behov.

Till detta skulle jag hållas kort, vilket innebar att jag inte fick den ersättning jag har rätt till. Tjänstepension uteblev. Och denna uppfostran var till allas förtjusning. Man pratade mycket om den, gav tips och råd från sin egen barndom.

Det hela utarbetades som en amatörmaffia, där man höll varandra bakom ryggen.

Och hur detta tedde sig i andras ögon.

På andra sidan östersjön ligger estland, lettland, litauen som varit ockuperat av ryssarna och blev självständigt 1991. Om detta visste dessa människor ingenting. I forna lugoslavien pågick ett krig, om detta visste dessa människor ingenting. Man var helt suggererad av sin egen upphetsning. Vältrade sig i sin egen självbeundran. Och detta är inte bra.

Och det var fel på SFI, skolorna var inget bra. Barnen lärde sig ingenting.

En amatörmaffia i förorten. Stäng två vägar så är isoleringen total. Klipp två kablar i spårvagnen så kommer du ingenstans.

Amatörmaffia. Jag har aldrig sett något så patetiskt i hela mitt liv. Dessa människor som vitt och brett resonerat om mänskliga rättigheter och sina enorma politiska insatser i hemlandet under sträng diktatur, beter sig som en ADHD diagnos på ZOO. Har inga gränser.

Och ju mer marängportar man släppte desto mer fräckt var det. Och större TV och skinnsoffa. I förorten, det mest sårbara området i hela sverige. Höga hus beroende av hiss. En antenn för hela mobila nätverket. Spårvagn och två tillfartsvägar. Helt otroligt. Och kommunalt vatten.

Jag kunde ha stoppat detta, det måste alla förstå. Detta är en mycket strategiskt olämplig plats för dessa övningar och det är bara en extremt ointelligent människa som gör så.

Lös och ledig. Göra som man vill.

Vad gör man idag. Tittar på sin TV. Grillar i områdets grillar, det är lite svårt att ta sig från området. Man vill inte gärna skiljas från gruppen. Man måste vara med och kontrollera vad som sägs. Man åker inte gärna utomlands. Har lite svårt med engelskan. Och den spanskan man kan är lite speciell.

Var tog mina husdjur vägen, tre katter och en hund.

Och nu tittar man på biggest looser, topmodel, projekt runawy, let´s dance, körslaget, bygglov, thomas och simon designar, och tycker väl inte att det är världens roligaste program. Men man får ju inte kritisera.

Man kanske använder TV:n som meditativ hjälp, en stilla kontemplation och meditativ avslappning efter en hård dag fullt upptagen av att göra ingenting.

Det är så här man styr massorna, proletariatet. Lugnar och forcerar efter sina egna syften. Detta område är idag helt kontrollerbart. En bild i TV , en reklambild kanske och alla tänker samma sak