lördag 30 april 2011

Kultur i kvadrat.

 

Vilka delar vill vi se av en kultur. Och hur stor insyn ska vi ha i kulturerna. Barnafödandet inställning till preventivmedel osv.

Och uppfostran och hämndaktioner. Hur stor del av insynen skall vi ha. Vi måste komma ihåg att inom alla kulturer finns kvinnor, män och barn. Inom alla kulturer finns statusordningar och rangordningar. Vems kultur inom kulturen skall vi ha rätt till. Den ekonomiskt välbärgade gruppen skall visa oss sina kulturmönster eller måste vi ta del av hela samhällsstegen i rättvisans namn.

Jag har alltid hävdat att jag är svensk och tillhör europa. På min arbetsplats lär jag ut landets officiella språk och sedvänjor.

Detta har fått kritik. Jag säger

Jag tänker mina egna tankar och fattar mina egna beslut och vill jag se en dans så köper jag en ballettbiljett.

Detta är inte populärt. Jag är högfärdig. Invandrarkulturer ser som sin uppgift att introducera mig i olika kulturer, frivilligt eller ofrivilligt. Och detta är olagligt. Men man får det för man kan inte läsa lagen och så var det någon som sa det. Att jag ville.

Detta är inte acceptabelt. Detta slår tillbaka mot dels landet och dels den främmande kulturen. Att vara obildad och dum i huvudet är en sak, men att påtvinga sin dumhet och brist på bildning på mig får förödande konsekvenser.

Och att socialsekreterare, försäkringskassa, och polis har invandrarvänner betyder inte att jag skall behöva bekosta deras små partys. Det försvinner pengar från mina konton för att jag ska lära mig att ta hand om en invandrare. Vd är detta för idioti. Man arbetar politiskt och utbyter information i helt andra sammanhang.

Och nu är det dags att utbilda polisen i sörmland i olika delar av reglementet på arbetstid med lön. Så de lär sig.

Jag tycker så mycket om fyrverkerier. Jag vill ha fyrverkerier i alla stora städer. och det kan jag väl få.