torsdag 1 december 2011

28 augusti var irene i new york och jag var i nantes..

Med anledning av den sk adventsstormen som drog över västra sverige som ett kafferep, läser jag om de stormar som uppmärksammats i svensk press.

Orkanen Irene drog över New York den 28 sugusti i år. Då var jag i Nantes och fick mina kläder använda som skurtrasor av den tillfälliga polska städerskan.

Och jag minns de telefonsamtal jag fick.

Jag söker Irina från Polen.

Det här är ett kors från en polsk kyrka, en mycket vacker kyrka, med en utsökt madonnabild.

clip_image002

Var detta ett sammanträffande. Jag tror inte det. Jag är ganska övertygad om att hela världen visste vad östeuropa höll på med. sommaren 2010 reste många till östeuropa. varför var jag i de stora städerna, och varför reste jag längs kusterna medelhavet och östersjön? vem äger luft och vatten?