söndag 25 december 2011

varför betalar man för en tjänst?

vilken typ av tjänster behöver sverige?

eurokrisens dagar. finanskrisens dagar. spaniens arbetslöshet på tjugo procent. alla investeringar alla ekonomi grundas i trust.

varför hyr man ett förråd hos shurgaard. ett amerikanskt företag med svensk personal i malmö. man ska ut och resa, vistas utomlands i ett år. och vid hemkomsten visar det sig, att shurgaards personal har förevisat mina tillhörigheter för obehöriga. östeuropeiska nyfikna hyenor anser att de har rätt att kontrollera mina tillhörigheter för att jag vistats i deras land och bott på hotell och besökt museum och gått på deras gator.nu hamnar vi i östeuropeisk logisk briljans.

dessa östeuropeer vistas i sverige. de bor här, de har ingen aning om hur miljöpolitiken är beskaffad i sitt hemland. men man ska rota i min tillhörigheter i ett hyrt förråd, för att jag besökt deras land som turist.

och så fick de gå in i mitt förråd. detta är svensk arbetskraft i dagens finansiella kris. ingen kan ha dessa i sitt företag, det går inte. alla måste förstå att här har man tagit. logiken, tjänstekvalitet, ISO-system till en helt ny nivå.

och i dessa människors bekantskapskrets är detta ett fullt logiskt resonemang. malmö promotar sig själv som ungdomlig stad där alla vill bo. jag kan avstå. jag kräver lite mer av arbetskraften än denna stad kan visa upp. man bör kunna klockan? man bör kunna läsa en karta. man bör kunna skilja på vissa grundbegrepp, ditt land, mitt land, EU och nationsgränser, anständighetsgränser osv…