tisdag 27 december 2011

jag betalar inte för dåliga tjänster..

vi har i sverige en ISOmärkning för tjänstekvalitet.

jag hyrde en postbox, och se, jag fick min post uppvisad för invandrargrupper i malmö. de skulle lära känna sverige.

jag hyrde ett förvaringsförrås och se, östeuropeer skulle se på mina saker, och låna mina grejer. stolar och symaskin och kläder. jag var ju ändå inte hemma. och argumentet var att jag var i östeuropa och tittade på saker och då kunde de, i rättvisans namn se på mina saker och låna.

jag betalar inte för detta.

jag hyr en box eller ett förrås för att ha min integritet och mina personliga tillhörigheter i säkert förvar, och betalningen sker genom pengar.

jag anser inte att dessa två företag skall finnas i sverige. jag anser att den arbetskraft som var anställd i dessa två företag i malmö, skall bortrationaliseras ur arbetsmarknaden i europa. jag anser att deras kompetens är obefintlig. jag ägnar mig inte åt välgörenhet, och köper jag en tjänst skall den utföras korrekt. köper jag en människa så gör jag vad jag vill med den, inte sant.  jag har blivit bestulen och man har tiggt presenter och grejer av mig under flera år. vi kan kalla det ett köp. sverige är ett uland beträffande arbete inom vissa sektorer. inom göteborgs och malmös tjänstesektorer har en kraftig försämring av arbetskraftens kompetens inträtt. kan det bero på språket<+ kan man inte använda de språkliga konventioner som språket bärs upp av. är det fel på SFI eller är det fel på läraren? och hur dåliga argument skall man få använda för sina dagisfasoner. att förortens pedagogik skulle vara en modell för svensk tjänstekvalitet, då har man en egen logik. då är man i ett reservat.