lördag 3 december 2011

HÄR ÄR MIN PLAYLIST > SPANIEN

jag börjar med en riktig  poplåt med äkta spansk sextiotalskänsla

Los Brincos-Renacera-Hai torto tu,cantado en Italiano.

Därefter kör jag en lite rockigare variant

Los bravos la moto

Som avlutning i nostalgitrippen

Julio Emilio soledad

Och efter denna utflykt i nostalgi, uttryck och känsla av Spanien måste jag landa i den moderna världen

electroflamenco In Flamenco Motion by dj tony

electroflamenco Gipsy Breakout by dj tony.

flamenco-electro (DJmorfeo)

Och dessa tre technobeats mixar jag i olika konstellationer och får fram helt nya klanger och rytmer.

Här kommer essensen i spansk populärmusik fram. Opretentiöst och med äkta körglädje musicerar dessa helt olika spelemän och spelar sitt hemlands sånger,och man förstår att det är Spanien.