tisdag 6 december 2011

Telia för att nå internet.

Det finns olika system för att nå internet. Ett system är USB-sticka. I sverige finns telia och man köper ett antal gigabyte. Hur skall man förhålla sig till att när man på vandrarhemmet, på morgonen när man vaknar är halva GB borta. Under natten då man sov. Har någon varit inne och lånat mitt arbetsverktyg? Min dator och min USB-sticka. Och hur fick man lösenordet. Hur kom man in i datorn.

Och varför skall jag acceptera att personalen på vandrarhemmet inte visar respekt för mina privata tillhörigheter. Detta är inte kulturellt. Detta är bottenlös idioti. Brist på logiskt tänkande. Och det är kulturellt. Man ska tänka sig för innan man börjar sätta sig över mig. Det får sina konsekvenser. Man kan bli arbetslös. Bristande kundunderlag, kallas det.

Och så kan man bli omsjungen i orientalisk worldmusic. På cd. Och det är kulturellt. Så gör man i muslimska länder. Man kan allt om mänskliga rättigheter i dessa länder och hur dessa rättigheter tranformeras för att passa landets kultur och tradition.

Man ska tänka sig för. På arbetet. man kanske behöver vatten.