söndag 18 december 2011

arbetskraftens sammansättning i göteborgsmodellen…..

Alla mina resor i europa

Östeuropa

Frankrike

Spanien

Har gått i diskrimineringens tecken. Särbehandling och kontroll har varit stående ingredienser på dagordningen. Man har kontrollerat min resväska, min dator, och man har följt efter mig då jag promenerat på gatan. Jag har fått min telefon stulen ur väskan på gatan. Jag har fått min mp3spelare förstörd på hotellet, under natten, då man gått in och kontrollerat mitt privata handbagage( i sevilla).

Jag har fått min dator förstörd (I zagreb) och man har stulit hygienartiklar och kläder.

Och alla dessa incidenter utförda av sk hotellpersonal.

Det är fascism.

Kameror har stulits. Och i ärlighetens namn. Jag tror dessa människor är så dåligt informerade att de inte vet att de använder ett förbjudet politiskt system inom auropas arbetsmarknad. Och vad gör dessa människor där. Man har en slags idé om att hotell och andra inkvarteringar har skapats för att de ska få leka och ha skoj. Var tog hjärnan vägen. Det blev ett mellanrum emellan huvud och kropp. Och utan att fundera kommenderar man vänner och bekanta att traska runt i staden för att kontrollera en turist förehavanden. Och man arbetar på hotellet. Och under tiden rotar man i väskan, och som i Byonne använder sängen till sexuella aktiviteter.

Detta är att sälja dåliga tjänster. Ingen efterfrågar en dålig tjänst.

Har man vekligen en så egocentrerad bild av sin egen person, att man tror att gästerna betalar för att få visa upp sina tillhörigheter, kan man lika gärna flytta till en annan världsdel. Detta beteendet är i europeiskt.

I sverige har vi stora problem med människor som inte vet vilket klimatzon de befinner sig i, de vet inte vilken världsdel de befinner sig i, och har en slags idé om att på svensk arbetsplats skall man ha hemlandets kulturella aspekt på arbetet. Man är inte anställd för att utföra ett arbete. Utan att kontrollera hur arbetet i sverige utförs.

Vi har i sverige outbildad personal med bristande språkkunskaper som anser sig ska ha presenter, klockor, fotollar och kläder för att infinna sig på arbetsplatsen, för att kunna kontrollera hur ett arbete utförs i sverige. De har en annan tradition. Och detta skall svenska människor, ursprungsbefolkningen acceptera.

Det finns saker som jag har svårt att acceptera. Det är när man pratar dialekt eller med brytning med människor, barn eller vuxna, som håller på att lära sig språket. Jag har också svårt att acceptera märkliga skojerier och lustifikationer med människro som betalat för att få en tjänst utförd. Man förväntar sig att tjänsten skall utföras korrekt. Invandrare eller ursprungsbefolkning, det ger dåligt rykte.

Och jag har fruktansvärt svårt med människor som ljuger en rakt i ansiktet när det ingår i tjänsten att informera. Och alla dessa beteenden tillåter man sig på europas hotell, man skojar.

I vilken arbetsbeskrivning står det att man skall manipulera gäster och besökare. Visa mig den, eller ta anställning på en cirkus som trollkarl, men vistas inte i hotellbranschen.

Systematisk förföljelse är förbjuden i alla europeiska länder och ändå kan man göra detta i ovan nämnda länder. Man hjälper en kamrat.

I munchen sa man att alla hotell var fullbokade under oktoberfesten, en svart man kallade på vakter för att plocka ut hemlösa från vänthallen på munchens tågstation. Det är rasism. Vi behöver inte importera rasister, vi har så det räcker av den varan. Den hemlösa skickades ut och någon kröp runt på golvet och snodde min vattenkokare ur väskan, som var placerad på golvet. Jag köper inga vattenkokare för invandrare i munchen skall få presenter.

Europa är ett förfallet samhälle. Orättvisor och diskriminering överallt. Outbildade människor som inte kan läsa utan har egna regelsystem, med favörer och favoriter. Europa är äckligt. Som en sliten förort där dumhet och fjäskande, lismande ger favörer. Europa är en plats där man inte kan skilja på yrkesroll och privatliv. Man har en vidrig familjär attityd, fjäskig och kamratlig. Man tar över varandras arbetsuppgifter, arbetsbyten. Okunniga och hjälpligt språkbegåvade amatörer sätts i tjänst och visar enbart upp sin egen bristande kompetens.

Och denna fascistiska tendens, denna övertro på sin egen fantasi, när man totalt respektlöst spottar på arbetarklassens värderingar, organisering, kamp för bättre arbetsvillkor, hur får man bort den från europas arbetsmarknad.

Vi har inte barnarbete i europa, det är förbjudet. Det har man i andra världsdelar. Vi har en arbetsmiljölagstiftning i europa, det har man inte i andra världsdelar.

Vi har reglerad arbetstid och avtalsenliga löner i europa, det har man inte i alla världsdelar.

Att man frångår arbetarklassens principer, man gör som man vill. Man fjäskar in sig och kräver lägre lön är ett svek. Och europa behöver inte den sortens arbetskraft. Det räcker att dessa människor finns i förorten, outbildade och med socialbidrag för att man aldrig i hela sitt liv betalt fackavgiften. Göteborg, angered med kulturell karneval, och fullständigt avsaknad av kunskap om integritetslagar, personuppgifter etc. håll ihop det här nu, förklara för europas arbetsmarknad vad det är som gäller. I översvämningen.