fredag 23 december 2011

Varför skriver jag hela tiden?

Detta är min egen kontroll över hur balanserad jag är i psyket. När jag inte kan hålla tråden, när jag börjar gnälla och sätta mig på höga hästar, är jag inte i balans.

Varje sak har sin tid, sin plats.

Att skriva är dels att beskriva verkligheten men också hur man uppfattar verklighetn. Och nu har jag bestämt att jag skall ha ett analytiskt förhållningssätt till nya miljöer. Och då kan man inte vara bitter elle gnällig.

Därför skriver jag. För att kunna balansera upp psyket. Och jag vet exakt när jag är i balans.

Vad hände. I bilbao gick jag av banan och genom hela frankrike blev allt ett förhållningssätt av distans. Jag vill inte vara här. Och detta måste naturligtvis sorteras.

Och det här med tåg måste sorteras om. Nationella tåg, regionala tåg och pendeltåg och lokala tåg. Det är för rörigt.

Man måste ta in tidsaspekt. Delar av dag. när går den typen av tåg.

Man måste sortera, koordinera. Och sätta verkligheten i fokus.

Resenär och alternativ. Sätta rörelsen emellan a och b i fokus.

Tågstationerna har en multifuktion och fungerar som en osortrad information om trender, gatan och samhället, om man kan tolka dessa signalr vet man mer . om man föörsöker imponera genom att köra ut hemlösa har man grundligt missförstått europa. Europa måste profilera sig. Europeisk livsstil. Euroepisk livsstil. Kläder, vanor, hur man uppfattar information, hur man agerar.

Vi har inga religiösa riter på tågstationen i europa. Vi inträder i en gestaltning utan värderingar utan politisk tillhörighet.